بهداشت و سلامت
1396/04/21 17:24

چربی های چربی سوز

چربی های چربی سوز
مصرف چربی‌های سالم باعث می‌شود که ھوس‌ھای غذایی از بین بروند و انرژی و متابولیسم شما افزایش پیدا کند، قند خون و انسولین نیز ثابت باقی بماند و مدت بیشتری احساس سیری کنید.
 به نقل از prevention ھمه چربی‌ھا یکسان نیستند. برای چربی سوزی و سلامتی بیشتر، این ۶ ماده غذایی چرب رو در اولویت انتخاب‌ھای خود قرار بدھید.

نارگیل: از شیرنارگیل بدون شکر میتوان در تھیه شیک‌ھای پروتئینی استفاده کرد. روغن نارگیل را می‌توان در پخت با حرارت متوسط مورد استفاده قرار داد و نیز رولھای بوقلمون، اسفناج خام و آووکادو رو در ورقه‌ھای نارگیل پیچیده و به عنوان ناھار مصرف کرد.

زیتون:
رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد چربی غیراشباع مونو و پروتئین به کاھش وزن در افراد مبتلا به دیابت نوع ٢ کمک کرده و خطر بیماری‌ھای قلبی ـ عروقی را کاھش می‌دھد. در بین انواع زیتون، روغن زیتون فرابکر از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است.
آووکادو: مصرف آووکادو، خطر بروز سندرم متابولیک، چاقی، اضافه وزن و ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاھش می‌دھد. این میوه نیز یک میوه چندکاره است.

شکلات:
کسانی که درکنار یک رژیم غذایی صحیح از مقادیر مناسب شکلات در روز استفاده می کنند، کاھش وزن موفقیت‌آمیزتری دارند (البته با رعایت تعادل و پرھیز از زیاده روی).

سالمون وحشی:
مطالعات نشان میدھند که ترکیب روغن ماھی با سایر غذاھای سالم، چربی شکم را به طور چشمگیری کاھش می دھد.

کره بادام زمینی:
افرادی که از کره بادام استفاده می کنند، در مقایسه با کسانی که از رژیم غذایی پرکربوھیدرات پیروی می‌کنند، کاھش وزن موفقیت آمیزتر و ماندگارتری دارند. کره بادام، علاوه بر چربی‌ھای سالم غیراشباع مونو که برای سلامتی قلب مفید ھستند، حاوی فیبر و مواد مغذی دیگری مثل منیزیم و ویتامینE است
.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :
تصویر :

برچسب ها : 
طراحی وب سایت : پورتال ساز