فیسبوک در گزارش درآمد سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ خود ارقام و اعداد جالب توجهی را منتشر کردهاست: ۱.۳۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه، ۳.۲ میلیارد دلار درآمد و میلیون دلار سود.
براساس گزارش تایم، اما جالبتوجهترین رقمی که در این گزارش توجه را به خود جلب میکند، تعداد کاربران فعال روزانه فیسبوک است که به گفته فیسبوک تعداد آنها 864 میلیون کاربر است.
این رقم واحدی درست برای توضیح سود روبه رشد این شرکت محسوب میشود. فیس بوک برای درآمدزایی باید زمانی که کاربران درحال گشتو گذار در شبکه هستند، دریایی از تبلیغات را در برابر چشمان آنها قرار دهد و به نظر میرسد کاربران فعال روزانه نسبت به کاربرانی که هر یک ماه یکبار سری به حساب کاربری خود میزنند، حجم بیشتری از تبلیغات را به خود جذب میکنند.
این رقم همچنین به توانایی فیسبوک در حفظ توجه کاربرانش نسبت به شبکه اشاره دارد به شکلی که تعداد کاربران فعال روزانه در این سه ماهه نسبت به سه ماهه پیش چهار درصد افزایش داشتهاست. این ارقام باورنکردنی میتوانند گفتههای اخیر فیسبوک را مبنی بر هزینه کردن بیشتر برای جذب نیروی بیشتر در آیندهای نزدیک را توضیح دهد. این شرکت معتقد است میداند کاربرانش چهمیخواهند و برای اثبات حرفش نیز آمار و ارقامی کلان در دست دارد.