سال 93 پس از اخذ دیپلم در دکتری دامپزشکی دانشگاه تبریز. قبول شدم و از کردستان به تبریز آمدم. آن اوایل برای دروس عملی به جاده باسمنج رفت و امد زیادی داشتم و شهرک خاوران کم کم شکل می گرفت و دانشکده کشاورزی و دامپزشکی و کارگاههای علمی و عملی در ساختمان های دانشگاه تبریز در جوار جاده باسمنج و شهرک خاوران برگزار می شد.
نیمه اول سال 94بود که مراسم آغاز احداث تقاطع همسطح 65متری اتوبان پیامبر اعظم ص را مشاهده کردم که تبلیغات وسیعی شهرداری انجام میداد و شعار خدمت بی منت ارمان ماست جاده باسمنج را پر کرده بود.3100متر طول شامل رمپ و لوپ و اجرای پل از اراضی دانشگاه تبریز به روی رود خانه مهرانرود و... از مشخصات این طرح بزرگ بود که واقعا با ساخت ان کریدور های مواصلاتی در شرق این کلانشهر مهیا میشد.
آن موقع بلوار خاوران را بستند و راه فرعی دادند تا این طرح اجرا کنند و طول اجرای این طرح 24ماه اعلام شده بود.الان من در استانه اخذ دکتر از دانشگاه تبریزم و این طرح ده درصد کار نشده و هر هفته که از این محل عبور میکنم کار خاص عمرانی نمی بینم.و در تابستان معمولا دونفر پیر مرد مقنی مشغول حفاری هستند.و جاده خاوران و باسمنج درست نقطه حساس بسته مانده است.من بعنوان دو ستدار شهر تبریز که هفت سال نون و نمک مردم خوب تبریز را خورده ام متاسفم که چطور شهرداری صدها میلیارد تومان از تملک و فروش قطعات خاوران که متری بالای 25میلیون تومان است در امد کسب کرده و اگر درصدی از انرا تزرق این طرح میکرد سال 96طبق زمانبندی افتتاح میشد.و شاهد اخلال در ترددها و تصادفات بعضا ناگوار و ازار و اذیت رانندگان و مردم نمی شدیم.
آیا شورای اسلامی این کلانشهر نظارتی بر این امور ندارد.و من کم کم به راز عقب ماندگی تبریز که روزگاری مهمترین شهر ایران بود پی بردم.
نوشته شده توسط: دکتر کامیار الفی