همزمان با شب مبعث نبوی در نشست خبری با اصحاب رسانه ای بزرگترین فروشگاه اینترنتی شمالغرب کشور با نام تجاری آف تپ در تبریز فعالیت خود را در بستراینترنت و همراستا با اپلیکیشن در محیط مجازی آغازکرد.
به گزارش پایگاه خبری ندای بیصدا مدیر اجرایی شرکت آف تپ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجموعه از دو سال پیش فعالیت خود را با تهیه زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای ایجاد فروشگاه جامع مجازی آغاز کرده است، ابراز داشت: بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان توسط سهامداران این مجموعه که اغلب افراد حقیقی هستند در این مجموعه سرمایه گذاری شده است.
هجری هدف اصلی شرکت را رضایت مشتریان عنوان داشت و با اشاره به خدمات موجود در این فروشگاه مجازی درباره شرایط مرجوعی کالا ها تصریح کرد: ۷ روز برای مرجوعی کالا زمان در نظر گرفته شده تا مشتریان در صورت عدم رضایت از محصول آن را به شرکت بازگردانند که در این صورت هزینه مرجوعی بر عهده مجموعه آف تپ خواهد بود.
وی چشم انداز در نظر گرفته شده جهت فعالیت این فروشگاه اینترنتی را به صورت سراسری و در سطح کشوری قلمداد کرد و ابراز کرد: مسیر توسعه آف تپ به صورت گام به گام و پیوسته انجام خواهد گرفت که با توجه به این موضوع ارائه خدمات متفاوت و ایجاد حس یک خرید اینترنتی متمایز برای شهروندان تبریزی و همچنین آذربایجان شرقی در اولویت اهداف ما قرار دارند.
مهندس هجری در پاسخ به سوال خبرنگار ندای بیصدا درباره مخاطب سنجی و مخاطبان هدف این فروشگاه ابراز کرد: فروشگاه اینترنتی "آف تپ"، که به تازگی پا به عرصه کسب و کارهای اینترنتی گذاشته است در نظر دارد با آفرها و فروش های ویژه صفر تا صد نیاز های یک خانواده را در تمامی سنین تامین کند.
وی درباره میزان اشتغال سازی این فروشگاه ابراز داشت:فروشگاه اینترنتی "آف تپ" در قدم اول به صورت مستقیم برای ۱۰۰ نفر و برای ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. کارآفرینی و ایجاد چرخه خرید برای مشاغل مختلف که در دوران کرونا به بحران اقتصادی دچار شدند حاکم بر یکی از اهداف اصلی ماست.
مدیراجرایی این مجموعه درپاسخ به پرسش خبرنگار ندای بیصدا درباره به روز رسانی محصولات ابراز داشت: نظارت ویژه ای به قیمت کالا و فروش کالای اصل دارند انجام میگیرد ، در اصل با توجه به نوسان قیمت باید کنترل و بروزرسانی قیمت و محصول به موقع انجام گیرد و فروشگاه آف تپ نیز هر روز به روزرسانی محصولات را انجام خواهد داد از سویی "آف تپ" با فروشگاه هایی همکاری دارد که سالیان سال محصولات اصل به فروش میرساندند وهمچنین یک تیم چند نفری از کارشناسان تشکیل داده ایم تا فروشندگان جدیدی که به وب سایت اضافه می شوند را بررسی کنند و در صورت تایید، محصولات آنها به فروش برسد.
در ادامه دکترمرتضی مختاری، مشاور بازاریابی دیجیتال مجموعه بزرگ اینترنتی آف تپ در رابطه با مزایای خرید اینترنتی بیان کرد : صرفه جویی در زمان، مقایسه بین قیمت و کیفیت اجناس متعدد، استفاده از نظرات مثبت و منفی مردم و بررسی نظرات کارشناسان در ارتباط با محصول مورد نظر مخاطب را میتوان از مهمترین و اصلی ترین مزایای خرید در فضای مجازی دانست.
وی در رابطه با چالشهای سرمایه گذاری در حوزه وب و استارتاپ های اینترنتی خاطرنشان کرد: زیرساختهای مورد نیاز در فضای مجازی یکی از مهمترین مسائل در این حوزه است اما همانطور که میدانید تا کنون در کشور ما در دسترس نمیباشد.
مختاری ادامه داد: عدم وجود متولی رسمی در حوزه فروشگاههای اینترنتی یک معضل به شمار میرود و در این زمینه تنها انجمن کسب و کارهای اینترنتی فعالیت دارد که وظیفه این انجمن نیز صرفاً نظارتی میباشد.
مشاور بازاریابی دیجیتال آف تپ با اشاره به تحقیقات انجام گرفته توسط تیم توسعه این مجموعه اضافه کرد: مزیت آف تپ نسبت به سایر فروشگاههای بزرگ مجازی کشور در خلاقیت، اصالت کالا، نوآوری، رضایتمندی مشتری و ارسال به موقع خواهد بود که این گفتهها با گذشت زمان بر مشتریان و مخاطبین این مجموعه آشکار خواهد شد.
دکتر مرتضی مختاری در خصوص فعالیت های این فروشگاه اینترنتی گفت: با شعار "تجربه متفاوت خرید اینترنتی" کار خود را آغاز کرده ایم ، فروشگاه اینترنتی این فرصت را به ما داده که در کمترین فرصت کالای مشابه در چند فروشگاه مختلف به صورت آنلاین بررسی کنیم.
وی درپاسخ به خبرنگار ندای بیصدا درباره امنیت سایبری و نقش شبکه های اجتماعی ابراز داشت: از نظر امنیت سایبری همکاری پلیس فتا و سایر تیم های نظارتی با هسته اصلی انفورماتیک مجموعه باعث شده تا برای مشتریان از نظر خرید و بازدید فضایی آرام وامن تدارک ببینیم. در باره شبکه های اجتماعی نیز باید گفت شبکه های اجتماعی همانند بازوی کمکی برای اطلاع رسانی، انجام مسابقات همراستا با سایت اصلی فروشگاه به کمک مجموعه خواهد آمد.
وی با قیاس فروشگاه های مشابه با فروشگاه اینترنتی آف تپ ابراز داشت: ما شبیه خودمان هستیم و یک فروشگاه اینترنتی اگر خلاقیت و نوآوری نداشته باشد امکان رقابت در فضای فروشگاه های اینترنتی را نخواهد داشت.
دکتر مختاری با تاکید بر اینکه عدم موفقیت فروشگاههای اینترنتی به عملکرد مجموعهها باز میگردد، خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا از این فروشگاهها استفاده میکنند و طبق آخرین آمار انجمن کسب و کارهای اینترنتی بیش از ۶۹ درصد خریدهای غیر ضروری از فروشگاههای اینترنتی انجام میشود.
مدرس حوزه بازاریابی کشور تصریح کرد: چالشهای موجود بر سر راه استارتاپها و فروشگاههای اینترنتی، نبود زیرساختهای اینترنتی کافی، نبود متولی اساسی در حوزه فروشگاه اینترنتی، جا نیفتادن کافی فرهنگ خرید اینترنتی و پرداخت هزینه را از جمله مشکلات موجود در این عرصه، میتوان برشمرد.
علی اصغر باقرزاده، مدیر روابط عمومی مجموعه آف تپ نیز از کارآفرینی به عنوان مزیت بزرگ این شرکت یاد کرد و گفت: با چشم انداز توسعه مدارانه ای که برای حضور در شمالغرب کشور در نظر گرفته ایم، قطعاً در اقتصاد و افزایش تولید شهرستان تبریز تأثیرگذار خواهیم بود.
وی ادامه داد: حمایت از سرپرستان خانواری که با مشاغل خانگی امرار معاش میکنند نیز یک دیگر از اهداف آف تپ است، به این صورت که محصولات تولید شده توسط خانوارهای کم درآمد و حتی بانوان سرپرست خانوار با عکاسی و تبلیغ رایگان در سایت برای فروش قرار داده خواهد شد که به نوعی ایده جدیدی بوده و سبب اشتغال ثابت و درآمد زایی برای خانوادههای کم درآمد خواهد بود.
مهندس باقرزاده باتوجه به ویژگی فروشگاه آف تپ در قیاس با فروشگاه های مشابه تبیین کرد:از مزیتهای فروشگاه اینترنتی آف تپ نسبت به سایر فروشگاههای فعال در کشور میتوان به سه مورد اساسی تحویل مرسوله در طی دو ساعت برای شهروندان تبریزی، ارسال رایگان مرسوله در صورت خرید بالای ۱۵۰ هزار تومان و پشتیبانی ۲۴ ساعته حقیقی اشاره کرد.
درپایان این مراسم با هنرمندی علیرضا رنجی پور که به عنوان یکی از هنرمندان استانی در عرصه تئاتر و تلویزیون حضور دارد جوایزی به قید قرعه به خریداران فروشگاه اینترنتی آف تپ اهدا شد.
نوشته شده توسط:امیدشرکت تبریزی