اخبار
1394/10/24 12:38

آیا صنعت چرم بچه سر راهی و دولت پدر خوانده آن است؟

آیا صنعت چرم بچه سر راهی و دولت پدر خوانده آن است؟
با توجه به پویایی و تازگی بهار به چرمشهر تبریز سری زدیم و از میان چهره های نو اندیش این صنعت پای گفتگوی حاج غلامرضا دایی اوغلی نشستیم که در هیئت مدیره شهرک در کمیسیون حقوقی فعالیت میکند وی علاوه بر عضویت در هیت مدیره شهرک خصوصی چرمشهر تبریز مدیریت کارخانه چرمسازی امید را نیز داراست .
 
برای شروعی متفاوت خود را اینگونه معرفی کرد "من غلامرضا متولد 1343 نام پدرم قاسم ، نام پدر بزرگم کاظم و نام پدر او کریم و پدر او نیز رحیم و پدرش محمد همگی دباغ بوده اند ...
 
علت گرایش تان به این صنعت چه بوده است؟
با توجه به اینکه در خانواده ما این حرفه موروثی است. ما هم از بچگی در کارخانه بزرگ شده ایم و کار پدرانمان را ادامه داده ایم و با مدرن سازی کارخانه ها به فعالیت پرداخته‌ایم.

وضعیت فعلی صنعت چرم را چگونه ارزیابی می کنید؟


با توجه به سایر صنایع کشورمان صنعت چرم نیز سیری نزولی داشته است و هر روز نیز نسبت به روز قبل افت محسوسی دارد.
اگر چه این صنعت موروثی است اما اکنون چهره های جدیدی نیز در چرمشهر با فکر های تازه دیده می شود و در دنیا نیز با متدهای روز به فعالیت در صنعت چرم پرداخته می شود.

تقابل سنت و مدرنیسم را در این صنعت چگونه ارزیابی می کنید؟


صادقانه آنهایی که به تازگی وارد این صنعت شده اند با حساب و کتاب  وارد نشده اندکه در آینده احتمالاطعم شکست را خواهند چشید  و آنهایی هم که در این حرفه کارآمد بودند فعالیت مستمری انجام نمی دهند و به طور مثال برخی کارخانه های قدیمی و برگزیده اکنون تعطیل، واگذار و یا اجاره داده شده اند.

با توجه به اینکه صنعت چرم جزء صنایع مادر به شمار می رود و تا زمانی که بشر از پای پوش استفاده می کند چرم و محصولات چرمی هم کاربرد خواهند داشت علت افت کارخانه ها از لحاظ تولید چیست؟

با اشاره به اینکه مردم در اجتماع آن قدر مشکل دارند که قابل شمارش نسیت. کفش که یکی از اصلی ترین لازمه های زندگی انسان است را در اولویت بعدی خودشان قرار داده‌اند و برای پوشاک و کفش ترجیح می دهند تا از محصولات ارزان قیمت استفاده کنند و فقط می خواهند تن پوشی و پای پوش داشته باشند که باید گفت در دراز مدت عدم استفاده از کفش های چرمی باعث ایجاد مشکلات خواهند شد.

با در نظر گرفتن این نکته که پوست داخل کشور ما به صورت سالامبور و یا نیم ساخت از کشور خارج می شود و با تکنولوژی های روز با تغییر برند به داخل کشور با قیمت بالایی وارد می شود این روند را چگونه ارزیابی می کنید؟

اگر امروزه تحقیقات تازه ای انجام دهید متوجه می شوید که درصدهای آن نیز پایین آمده است. و با ارزیابی علم آماری در حداقل قرار دارند. به طور مثال اگر ما بخواهیم که با مصرف کشوری و استانی رقابت کنیم مشاهده  می شود محصولات چرمی که چندان مصرف زیادی ندارند و به دلیل هزینه بر بودن ورود تکنولوژی به کشور و محدودیت های سرمایه گذاری تولید کنندگان ومصرف کنندگان نمی توانند حداکثر استفاده را بکنند.

با عنایت به اینکه تولیدکنندگان کفش سالها از پدیده ای به نام کفش چینی گلایه مند بوده اند آیا چرمسازان هم چنین معضلی را تجربه کرده اند؟


با نگاهی به اولویت بندی در هر سبد خانوار مشاهده می کنید که مردم از کفش های ارزان قیمت استفاده می کنند. در صنعت چرم نیز این روند وجود دارد. البته باید گفت اگر روند ادامه یابد به نابسامانی های فیزیکی صنعت منجر خواهد شد.

با علم به وجود تشکل ها واتحادیه های صنعت چرم خصوصی شدن شهرک چرمشهر تبریز چه مزایایی برای تولید کنندگان داشت؟

با اشاره به این موضوع که زمین های واگذار شده به تولید کنندگان چرم در یک طرح 25 ساله انجام گرفته بود با خصوصی شدن شهرک ابتدا زمین ها به طور قطع در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت. می توان اینگونه گفت که ماندگاری صنعت چرم به خصوصی شدن شهرک خیلی وابسته است.

با نگاهی به ترکیب اعضاء هئیت مدیره به این نتیجه می توان رسید که اعضای هئیت مدیره از دل تولید کنندگان هستند و می توانند راحتتر با سایر تولید کنندگان ارتباط برقرار کنند. ارزیابی تان در این مورد چگونه است؟


هیئت مدیره و دست اندرکاران شهرک همگی از تولید کنندگان هستند و بدون کوچکترین چشم داشتی و دریافت ریالی در صحنه حضور دارند و در جلسات شرکت می کنند . کسانی که در شهرک فعالیت می کنند خودشان را در صنعت وقف کرده اند اعضاء تولید کننده در چرمشهر نیز در ارتباط با هیئت مدیره هستند و ما نیز خود جزء آنهاییم و برای بهتر شدن اوضاع همگی تلاش می کنیم و مشکلات آنها را راحتر حس می کنیم.
 
علت ورود خودتان به جمع هیئت مدیره در دوره جدید چه بود؟


خواست همکاران باعث حضور در این وادی شد و چون در گذشته در شورای چرمسازان فعالیت داشتیم باعث شد تا در صحنه حضور داشته باشم.

وضعیت فعلی شهرک را چگونه ارزیابی می کنید؟ و در این چند ماه چه تغییراتی نسبت به دوره ی قبل اعمال شده است؟

البته تغییرات دور دوم با دور اول در پایان دوره قابل مشاهده خواهد بود زیرا برخی طرحها زمانبر است. در ضمن حرکات بسیار خوبی انجام گرفته است. که اقدامات ما نیز در راستای حرکت هیئت مدیره قبلی است و باید گفت همه گروه قبلی نیز از همکاران ما هستند و آنها نیز فعالیت خوبی داشته اند و افراد جدیدی نیز که می آیند همچون ما می‌باشند. اگر هیئت مدیره دلسوز نباشد محال است که پیشرفتی در صنعت چرم اتفاق بیفتد. البته قرار است در شهرک چرمشهر تبریز برای اولین بار خوشه متحد صنعت چرمشهر تبریز تشکیل گردد.

فعالیت خوشه متحد در چه راستایی است؟


برنامه های آن در حال تدوین است. فعالیت های خوشه ی متحد صنعت چرم شهر تبریز با خوشه چرم های موجود مغایر خواهد بود و کاملا فعالیتی عام المنفعه خواهد داشت و این موضوع باعث می شود که فعالیت چند نفری که برای خود سود  می کنند جلوگیری کرده و با این خوشه همه بتوانند از امکانات یکسانی برخوردار شوند.

در زمینه صادرات و واردات درچند ساله اخیر خوشه تولید کنندگان چرمی به صورت خود جوش تشکیل شد. این روند در صنعت چرم چه تحولی ایجاد کرد؟

خوشه چرم موجود خوشه ای خصوصی است که حالت انتفاعی دارد و متشکل از 7 نفر هیئت مدیره است که اعضاء آنها نیز همان ها هستند و کارهای المنفعه ای ندارند که برای کل چرمشهر و چرمسازان مفید واقع شوند به همین علت در تلاشیم تا در مقابل آنها یکسری کارهایی برای همه تولید کنندگان انجام دهیم.

خوشه متحد صنعت چرم چه زمانی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت؟

کارهای آن به سرعت شروع شده و برنامه های آن برای کلیه تولیدکنندگان در چرمشهر ارسال شده است و از واحد ها خواسته ایم تا خود را برای کانیداتوری هئیت مدیره خوشه  معرفی کنند  تا ادامه روند انجام گیرد.

اگر به صورت نیم نگاهی به ترکیبات اجرایی چرمسازان و تشکلها نگاهی کنیم حضور چند چهره مشترک در همه آنها دیده می شود حضور همزمان آنهاچه مزیت ها ومعایبی دارد؟

البته باید دقت کرد که آنها افرادی خوشنام فعال وفداکار هستند که به طور مثال به آقای حاج حبیب صالحی ،حاج محمد دباغی  صدر و مهدی امینی می توان اشاره کرد و چون سابقه فعالیت در صنعت چرم را هم دارند به گروه اجرایی صنعت چرم هم وارد شده اند البته شاید در کنار آنها بعضاً چند چهره ای هم بخواهند به طور انتفاعی سو استفاده هایی انجام دهند اما در کل آنها افرادی با سابقه درخشان در صنعت چرم هستند که حضورشان باعث پیشرفت صنعت می گردد.

در این دوره  به نظری می رسد مسئولیت ها در ترکیب هیئت مدیره شهرک تقسیم بندی شده است.مسئولیت شما در شهرک چیست؟

بنده عضو کمیسیون حقوقی چرمشهر هستم و فعالیت ها یمان در حال تدوین است که طرح ها را برای عملیاتی شدن انجام می دهیم.
عمده مشکل شهرک در شرایط فعلی و دغدغه  بزرگ هیئت مدیره تامین هزینه های جاری شهرک است که بیشتر از 80 درصد زمان صرف شده است.

برای احیاء صنعت چرم کمیته حقوقی شهرک چه اقداماتی انجام می دهد؟

با ارائه طرح هایی قصدمان دفاع از اعضاء شهرک است. به عنوان نمونه با ارائه چشم انداز طرح 10 ساله هدفمان عملیاتی کردن طرح های مصوب  رئیس جمهور در سفرهای استانی و طرح ساماندهی چرم است. در این بین برگزاری بیش از 20 جلسه با استاندار محترم آقای دکتر علیرضا بیگی و معاونین آنها آقای دکتر مسجدی و آقای مهندس بهمن بوده است که همه آنها به آقای رحیمی معاون رئیس جمهوری منعکس شده است.

طرح های جدید ارائه شده چه تفاوتی با طرح های قبلی خواهند داشت؟

در طرح جدید با موافقت مسئولین هزینه ها و درآمدهای شهرک و تولید کنندگان صنعت چرم تامین خواهد شد در جلسات اخیر درباره بحث آب آشامیدنی شهرک با استاندار محترم مذاکرات مطلوبی داشته ایم  که با دستور ایشان اقدامات انجام می گیرد. مهمترین مشکل ما این است که مسئولین رده بالا دستورات  و مصوبات را می دهند ولی بعضا به طور صریح رده  پایینی ها  در اجرا کوتاهی می کنند.
 
با تاکید براین نکته که امروزه در دنیا با تکنولوژی روز این صنعت را یک صنعت شیک و مدرن و کاربردی می دانند برای نسل جدید چه اقداماتی انجام خواهید داد تابا یک صنعت روبه جلو و پیشرفته ی عملی مواجه شوند؟

با توجه به بحث تحریم، مواد درجه یک اروپایی در اختیار ما قرار نمی گیرد و کشورهای اروپایی نیز از ما خرید نمی کنند لذا ما در نقطه مقابل آنها قرار داریم و نباید خودمان را با آنها مقایسه کنیم. مشکل صنعت خودمان در داخل کشور است. در سفرهای استانی رئیس جمهور 200 میلیون تومان برای ساماندهی طرح چرم مبلغی را می دهد که با اصرار  مبلغ را دو برابر کرده ایم و این 400 میلیون در طرح فاضلاب چرمشهر مصرف شده به پایان می رسد. باید توجه داشت صنایع چرم در حدی نیستند که با 300 یا 500 میلیون تومان برای سازماندهی آنها در نظر گرفته شود. باید با برنامه ریزی امروز دولت حمایت قاطع انجام دهد.

مهمترین سوال ما این است آیا صنعت چرم بچه سر راهی و دولت پدر خوانده آن تلقی می شود؟


ما در حال برنامه ریزی هستیم تا برای کل چرمشهر مبلغی تزریق شود که با ایجاد بودجه ای به صورت قرار داد به شهرک واگذار گردد تا با اندوخته آن هزینه های جاری شهرک تامین شود و به جای اینکه زمان هیئت مدیره به تامین هزینه ها مصرف شود به امور مهمتری بپردازند.امروز زیباسازی شهرک را در قیاس با چند سال قبل مقایسه کنید تا بدانید که با هزینه هایی این اقدامات انجام می گیرد.

معمولا برای هر ارگان یا سازمانی بودجه ای در نظر گرفته می شود به عنوان کمیته حقوقی شهرک چه مقدار بودجه برای تامین هزینه ها لازم است؟

باید گفت بودجه برای سازمان های دولتی در نظر گرفته می شود شهرک فاقد بودجه تخصیصی از طرف نهاد های دولتی است. در حالی که امروزه کارخانه داران ما عاجزاز تبلیغات رسانه ای هستند با این وجود هزینه های شهرک را پرداخت می کنند تا هزینه های جاری شهرک تامین گردد. ما به دنبال تصویب بودجه کلانی هستیم تا از طرف دولت درشان این صنعت باشدوطرح شخصی من این است که در حدود 12 میلیون به هر واحد تولیدی تهسیلات ارائه گردد و در قالب اخذ سفته 3/1( یک سوم) آن را هر واحد به عنوان هبه به شهرک اعطا کند تا شهرک این مبلغ را به عنوان اندوخته سرمایه گذاری کند و هزینه های جاری را تامین نماید. با اینکه رئیس جمهور دستور برای واگذاری مبلغ و همکاری را می دهد متاسفانه برخی از عوامل اجرایی به طور آشکار در زمینه پرداخت این مبلغ کوتاهی می کنند.

طرح پیشنهادی کمیته حقوقی چه زمانی به مرحله اجرا در می آید؟

باید این طرح به طور عملیاتی از طریق مجاری اداری و سازماندهی وارد شود البته از کانال شهرک به سازمان های دولتی مطرح گردد تا با موافقت آنها اجرایی گردد. البته باید اکنون طرح بازیافت کرم را که هزینه زیادی دارد هم دنبال کنیم که آن نیز به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد.
 
در ترکیه در دو فصل در طول سال نمایشگاه برگزار می شود به هر حال این موضوع باعث می شود که هم تولید کننده ها و هم مصرف کننده ها از نمایشگاه های تخصصی بهره مند شوند چرا در ایران چنین اتفاقاتی نمی افتد؟

تمامی اینها ناشی از عدم حضور شرکت کنندگان داخلی در غرفه های نمایشگاهی است. وقتی حضور تولیدکننده نا کافی است این رویدادها هم اتفاق می افتد در نمایشگاه ها باید صنعت چرم و کفش از هم جدا باشند تا وقتی نمایشگاه های چرم برگزار می شودکفاشان به عنوان بازدید  کنندگان وقت  کافی بگذارند و تمام غرفه ها  ببینند و بر عکس نیز در نمایشگا هها کفش چرمسازان به طور مستقیم با حضور در آنجا به تبادل اطلاعات بپردازند. در حالی که برگزاری این نمایشگاه ها به صورت توامان هر فرد به عنوان مسئول غرفه خود نمی تواند سایر غرفه ها را باز دید کند.

در نمایشگاه ها ی گذشته چرم وکفش تبریز برخی از تولید کنندگان کفش به صراحت می گفتند که ما آمادگی در اختیار گیری 3 سالن برای برگزاری نمایشگاه کفش را داریم. فکر نمی کنید بااین روند صنعت چرم دچار یک محدودیت اجباری می شود؟

خب به نظر شخصی بنده آنها نمایشگاه های کفش را برگزار کنند و ما به عنوان بازدید کننده و فروشندگان چرم را با آنها ارتباط برقرار کنیم و در نمایشگاه چرم هم اگر ببینیم که با رکود برگزاری مواجه است آنجا مسئولین چاره اندیشی قاطعی انجام می دهند. امروزه نمایشگاه های توامان باعث پرده پوشی می شود مسئولین تصور می کنند که صنعت چرم هم در نمایشگاه حضور گسترده ای دارد شما اگر به سال های قبل مراجعه کنید خواهید دید که نمایشگاه های چرم به طور کاملا تخصصی برگزار می شد و امروز که سیر نزولی دارد برای جبران مافات صنایع کفاشی را در کنار آن قرار می دهند.

به طور کلی نمایشگاه ها محل تبادل افکار و اطلاعات بین گروه های چرم نیز می باشد بین اتحادیه چرم تبریز و تهران و مشهد و سایر شهرک های چرمشهر ایران  چقدر به تبادل اطلاعات می پردازید؟

ما با چرمشهر تهران کاملا ارتباط دوستانه ای داریم. البته تهران و مشهد هم سیر نزولی دارند. همه این نشست ها نیز هزینه بر است و آنها هم واحد های تخصصی دارند و با چند نفر و به طور انگشت شمار نمی توان انتظار تحول صنعت را داشت باید موضوع فراگیر شود.

به طور شفاف رابطه تولیدکنندگان چرم و کفش با هم چگونه است؟

خب ما با آنها روابط دوستانه ای داریم. آنها هم برای خودشان مشکلاتی دارند که باید به طور ریشه ای بررسی  شوند.

آیا نمی توان بین تولید کنندگان چرم و کفش تفاهم نامه ای امضاء شود که تولیدی های کفش ملزم به خرید از محصولات داخلی شوند؟

خیر زیرا تولید و کیفیت چرم به اندازه کافی بالا نیست و تولید کنندگان کمی چرم با کیفیتی ارائه می دهند علت این امر هم به هزینه های بسیار زیادی برمی گردد که برای تولید مقرون به صرفه نیست. زیرا مواد اولیه اروپایی وارد شده به ایران به دلیل تحریم خیلی پایین است وقیمت  محصولات با کیفیت بالا بسیار گران تمام  می شود و نمی توان تولید انبوه داشت.

در بعد آموزش در شهرک چند سال قبل ساختمان دانشگاه چرم راه اندازی شد اما بعد از مدتی رشته چرم به دانشگاههای دیگر منتقل شد علت این امر چه بود؟ از طرفی در دنیا تا مقطع دکترا این رشته را تدریس می کنند و چرا در ایران این امر اتفاق نیفتاد؟

من خود فعلا درخانواده ام راضی به ادامه تحصیل در رشته چرم نیستم زمانی بود که همه ی  جوانان خانواده ام را ترغیب کرده بودم که بروند و این رشته را بخوانند ولی چون بازار کار مناسبی ندارد و زمینه مناسبی برای فعالیت نبود برای خانواده خودمان هم می گویم رشته خوبی نیست البته اگر این صنعت جان تازه ای بگیرد و حرکتی دیده شود مطمئن باشید که برای ادامه تحصیل حتما خود کارخانه داران در زمینه آموزشی نیز اقدام خواهند کرد.

شاید مهمترین انتظار همه چرمسازان از نمایندگان خود امیدواری بیشتر و دلگرمی زیاد به آنهاست برای این موضوع چه برنامه هایی دارید؟

وقتی در کل ایران رکود اقتصادی وجود دارد در صنعت چرم کاملا محسوس است در برخی صنایع دولت کاملا آشکارا حمایت می کنند و در صنایع ما حمایت به طور لفظی انجام می گیرد.
ما تلاش مان را به طور قطع انجام می دهیم و از همه اعضا می خواهیم که در انتخابات و تصمیم گیری های شهرک حضور داشته باشد و در تعیین سرنوشتشان نقش داشته باشد و پس از انتخابات نیز از اعضاء برگزیده خود حمایت کنند از ما گزارش عملکرد بخواهند پیشرفت های کار را ببینند و خواسته های خود را مطرح کنند ما هم با ارائه گزارش هایی عملکرد مان را در طول 3 ماه برایشان ارسال می کنیم تا در چندوچون عملکرد هیئت مدیره قرار بگیرند.

با توجه به اینکه هر یک از شما اعضاء هیئت مدیره چکیده انگیزه های صنعت چرم هستید با شرایط فعلی آینده صنعت چرم را چگونه می بینید؟

اگر سیاست های اتخاذ شده به نتایج مطلوب برسد و با حمایت مسئولین واقع شود ما در سطح جهان نیز حرفی برای گفتن خواهیم داشت اما در صورت عدم حمایت این صنعت محکوم به  فناست.

برای ایجاد امیدواری چه اقداماتی در سال جدید در شهرک  روی خواهد داد؟


ایجاد آب شرب. تامین هزینه های جاری زیبا سازی شهرک، اخذ پر وانه های بهره برداری باقی مانده، طرح کرم زدایی از اقدامات سال جاری شهرک به شمار می رود.

بااین روند برای دوره بعدی نیز کاندیدای هیئت مدیره شهرک می شوید؟

اگر طرح های موجود را به سرانجام برسانیم و با استقبال تولیدکنندگان و مسئولان مواجه شویم انشاالله با داشتن سلامتی داوطلبانه شرکت خواهیم کرد. زیرا این دینی است که بر گردن خود دارم و اگر خود هم نباشم حداقل آنها را تنها نگذارم و از آنها حمایت کنم.


گفتگو توسط: امید شرکت تبریزی

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :
تصویر :

برچسب ها : 
طراحی وب سایت : پورتال ساز
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Handbag Hooks - Tiny, Yet Functional Gift Item Nobody would deny which usually handbag is essential for personal especially for the woman, considering that it may make her look elegant, charming and fashionable. However, nowadays fashion trend has get to be the only foundation of buying a handbag for many of us. Most of us have forgotten the practical utilization of handbags. Therefore, I desires to give you some assistance with how to pick from an ideal bag. The next thing that it is advisable to determine is what you always be carrying with your handbag. If you are going to make use of the handbag everyday, then most definitely you could have your wallet, your keys, cell phone, makeup plus some misc items. The amount of space these items take can really add up not to call how heavy these items can be once concepts packed into your handbag. First, knowing your figure is necessary so that you can decide the kind of handbag you wish most. This is the most important element choose a bags. Try to select a bag that suits your figure and do not copy other's styles an individual may donrrrt you have the same figure these people. Some styles suit others may not suit you well. Carrying a large handbag won't suit you if responses tall a good deal of. Whatever happened to the view of women dancing around their handbag s?! Maybe someone noticed how easy it ended up being to steal the handbag in question, or even someone else noticed how stupid it looked. Either way, in the safety thoughts and opinions it's probably for exciting workout. There are even websites that offer design and preview feature for to be able to really personalize your laptop bag. With this feature, you can play with account when selecting by altering the background color, the positioning of the picture and then the way the photo which you decide is put on the bags. Thirdly, choose a handbag to suit your closets. The color of the handbag matters alot in matching with an individual. If most of your clothing is in white, avoid choosing those grey handbags whenever they might not match great. If you are going to correspond the handbag with gorgeous clothing, it'll be better come to a decision those bright ones. Remember to choose the color that matches you. A red handbag could be a great accessory for occasion it can be will especially look beneficial for a night out when are usually dressed up for a special event. A handbag should reflect person that a person and picking a red one shows which are proud to be who are generally. You will attract many eyeballs on you with red, so in order to don't feel confident enough to do that, then just avoid it! classic leather handbag, wedding handbag, handbag hanger
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet