اخبار
1392/12/11 15:51

کیفیت را فدای کمیت نمیکنیم

کیفیت را فدای کمیت نمیکنیم
رحیم شهریاری  متولد 1349 در محله  شنب غازان تبریز است. از سال 1375 با تشکیل گروه  موسیقی آراز نوع خاصی از موسیقی پاپ آذری را به جامعه هنری ارائه کرده که با استقبال بی حد و حصر علاقمندان موسیقی آذری مواجه شده است.

برگزاری کنسرت های موفق در تبریز و انتشار آلبوم شاد سنه گوره باعث شد تا گفتگویی متفاوت با این خواننده محبوب داشته باشیم:

س- جتاب شهریاری  قبل از هرچیز در مورد برگزاری کنسرت های موفق خود از تبریز بگویید و بازخورد های این کنسرت برایتان چگونه بوده است؟

+- به واقع  کنسرت ها محلی برای شادی و تخلیه انرژی و هیچان جوانها و خانواده هاست و کنسرت اخیر تبریز نیز در راستای انتشار آلبوم سنه گوره سعی شد تا با ارائه کارهایی شادو اجرایشان به افزایش فضای شاد و روحیه بخش  خانواده ها کمک کنیم. البته امیدواریم که مسئولان به فکر ساخت سالن های بهتر با گنجایش بالاتر باشند تا تمام مردم بتوانند در این گونه فضا ها قرار بگیرند.  






س-اقای شهریاری به جاست  کسب مقام اولتان را دربرنامه هفت ترانه شبکه شما تبریک بگوییم طبیعتا اینگونه برنامه ها نشان میدهد که مخاطبان سراسر ایران نیز با کارهایتان به خوبی ارتباط برقرار میکنند در این باره چه نظری دارید؟


+- ابتدا از مردم خوب سرزمینمان قدر دانی میکنم که به کارهای ما رغبت و تمایل نشان میدهند و انتخابشان وظیفه مارا در ادامه راه سنگین تر خواهد کرد زیرا باید کاری در خورشان ارائه دهیم. وجود برنامه هایی نظیر هفت ترانه و استقبال سراسری از  موسیقی آذری نیز کاملا موید این نکته است که علاقمندان در سراسر ایران به اینگونه موسیقی ها رغبت دارند و اتفاقا این موضوع و دیدگاه باعث شده تا در جاهای غیر از مناطق آذری نشین نیز ما کنسرت داشته باشیم و جالب اینکه استقبال در این مناطق نیز به خوبی انجام گرفته است.



س-وجود برنامه هایی نظیر هفت ترانه ، رادیو آوا و رادیوپیام این موضوع را به اثبات نمیرساند که امروز دیگر به داشتن شبکه ای مستقل برای موسیقی احتیاج داریم؟

+- به واقع با وجود شبکه های متعدد ماهواره ای ، بودن چندین شبکه موسیقایی در کشور ضرورت دارد. کاش مسئولان صدا وسیما جای پر کردن آنتن با برنامه های نظیر آشپزی و ورزشی به موسیقی هم توجه میکردند تا مردم با دستگاه های اصیل موسیقیایی نیز آشنا میشدند.

س- یکی از تفاوت های کار موسیقی با کارهای تصویری در این است که در کارهای موسیقیایی آلبوم را کامل اماده میکنید و بعد به ارشاد ارائه می دهید در حالی که در کارهای تصویری فقط یک سیناپس و یک طرح چند خطی از کار ارائه میشود . طبیعتا وقتی در کار موسیقیایی اثری رد میشود برای کل گروه ضربه ای جبران ناپذیر وارد میشود در این گونه مواقع چه میکنید؟

+ اصولا خیلی کم و به ندرت پیش می آید که مسئولان ارشاد کل یک کار را حذف کنند. در دنیای موسیقی نیز مسئولان ارشاد از ما ماکت کار را میخواهند و ما هم کار را باشعر و ماکت موسیقی اماده میکنیم که شعر در بخش شورای نظارت بر شعر و موسیقی  نیز جداگانه بررسی میشود و مثلا در موارد جزیی اصلاحات بر شعر  انجام میگیرد. در حوزه موسیقی نیز ممکن است اصلاحات بر نوع ریتم باشد که بگویند فلان قسمت را کندتر کنید ولی درکل با توجه به اینکه این روزها فعالان عرصه موسیقی به قوانین و ممیزی ها به خوبی آگاهی و تسلط دارند به ندرت اتفاق هایی از این دست برایشان می افتد که کل موسیقی حذف شود.




س-باتوجه به اینکه با صراحت در کنسرت های اخیرتان گفتید که کنسرت های شما مکانی برای تمام  اعضای خانواده است در تهیه آلبوم ها مخاطبان خود را بیشتر از چه طیفی در نظر میگیرید؟


+- امروزه به طور شفاف جوان ها بسیارخوب از خرید سی دی ها استقبال میکنند و طبیعیتا ما هم در گروه نگاه ویژه ای به جوانها داریم و در کارهای اخیر نیز سعی شده تا آثار مناسب حال جوانان لحاظ شود. در شروع کنسرت ها نیز کارهایی جوان پسند اجرا میشود اما این به معنی این نیست که برای اقشار میانسال نیز در تولید آثارمان توجهی نمیکنیم . در کارها سعی شده که به همه اقشار نگاه  ویژه ای داشته باشیم .



س-با درنظر گرفتن این نکته که  اجراهای خارج از کشور و حنی در ایالات متحده امریکا و کانادا را هم داشته اید تفاوت کنسرت های داخل و خارجی را در چه میبنید و اصولا شور و حال ایرانیان خارج از کشور و استقبالشان از کارهای آذری چگونه است؟

+-به واقع  موسیقی آذری فراتر از مرزها حرکت کرده است و البته  امروز نیز مرزهای موسیقی برداشته شده است . زمانی که تصمیم گرفتیم تا درلس آنجلس برای ایرانی ها کنسرت آذری برگزار کنیم  بسیاری از دوستان موسیقیایی من میگفتند که آنجا احتمال موفقیت موسیقی آذری کم است ولی شکر خدا با اجراهای گروه استقبال پرشوری را از ایرانیان مقیم آمریکا دریافت کردیم و تنها تفاوت اجراهای ایران و خارج از کشور در عکس العمل مردم به موسیقی است . آنجا به دلیل اینکه  مردم راحتر هستد در بیرون محوطه ها و سالن ها نسبت به موسیقی شاد واکنش های شادی نظیر رقص و پایکوبی انجام میدهند و در ایران به خاطر نوع فرهنگ کشور طبیعیتا واکنش ها کنترل شده تر است.





س-آلبوم سنه گوره جز آلبوم هایی  است که بسیار شاد و مفرح آماده شده و استقبال از این آلبوم  به نظر خودتان چگونه بوده است؟

+-در حقیقت سعی شده که در تهیه آلبوم ها قطعات شاد گنجانده شود تا مردم را به سمت انرژی وشور و حال مثبت  سوق دهیم،با توجه به اینکه امروزه مخاطبان نسل جوان به کیفیت اهمیت زیادی میدهند،سعی شده که در این کار نیز به کیفیت چه از نظر محتوای شعری و مویسقیایی و چه ازبعد ضبط وموارد فنی  توجه ویژه ای داشته باشیم و کار به جایی رسید که برای افزایش بار کیفی در سه کشور آذربایجان،ترکیه و ایران آلبوم سنه گوره را ضبط کردیم تا محصولی با کیفیت در اختیار مخاطب قرار دهیم.



س-جناب شهریاری دربین هنرمندان دو دیدگاه وجود دارد،برخی معتقدند که بهترین کارشان را در آلبوم های قبلیشان داشته اند و گروهی نیز معتقدند که  هنوز بهترین کارشان عرضه نشده و این موضوع باعث میشود تا کارهای جدیدشان بهتر شود نظر خودتان در این باره چیست؟


+- به واقع  بدون غرور و صادقانه تمام سعیمان این بوده که هر کاری را که انجام میدهیم با همه انرژی و به بهترین شکل ممکن برای مخاطب ارائه شود. زیرا امروز مخاطب  به خوبی تفاوت کارها را تشخیص میدهد. بنابراین مطمئنا اگر قرار باشد البوم تازه ای را تولید کنیم تمام سعی و تلاشمان این خواهد بود که  بازهم روند روبه رشدی داشته باشد. البته به حاست برای اولین بار در این پایگاه خبری مطلبی را اعلام کنم که چند وقتی است  درخارج کشور با گروه های بین المللی  که مشتمل بر تنوع سازهای متعددی است  در حال تمرین هستیم که در آینده ای نزدیک احتمالا کارهایی چند زبانه نیز خواهد شنید.




س - با توجه به استقبال آلبوم سنه گوره  کار جدیدتان را کی به بازار عرضه میکنید؟


+- حدود سه ماهی است که آلبوم سنه گوره به بازار آمده است و طبیعتا باید کمی زمان بگذرد تا ذهنم آرام شود و کمی هم اجرای کنسرت ها در شهر های مختلف و حتی خارج از کشور مد نظر داریم. حقیقتش آلبوم تازه باید با شور و انرژی تازه و با یک ریتم های تازه به بازار عرضه شود و گرنه  در خانه هزاران آهنگ و ترانه  خوانده نشده دارم که فقط ساخته شده و به بازار به دلیل کیفیتی که مد نظرمان هست ارائه نکردیم. کار جدید هم باید کاری متفاوت باشد تا به مخاطب هم احترام گذاشته شود به واقع در معنی کلمه  کیفیت را به هیچ عنوان فدای کمیت  نمی کنیم.

عکس توسط:شفیقه رنج اندیش لاله

گفتگو توسط: امید شرکت تبریزی

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
متن :
تصویر :

نویسنده : رنج اندیش تاریخ : 1392/12/14 10:42

خسته نباشید،مصاحبه خیلی خوبی بود

رنج اندیش
پاسخ
نویسنده : امیرپورمحمد تاریخ : 1393/05/24 01:45

افتخارآذربایجانی
سلامت باشی

امیرپورمحمد
پاسخ
نویسنده : e تاریخ : 1397/04/25 13:14

لبخندسوالتعجبشیطانفرشتهسبزخمیازههیپنوتیزمتلفنوحشتناکناراحتقلبعصبانیگریهخرخونساکتخوشمزهدروغگوتماسعجلهچشمکخجالتمغرورخندهگلقهرمتفکرمنتظرکلافهراکنیشخندزبانعینکخنثیخوابدلقکاوهافسوسخداحافظشکستپلکماچنگرانابروشوخیابلهدستاوغزودباشتاییدبغلدلشکستهشرمندهقهقههبازندههورااضطرابگاوچرانرویامن نبودم

e
پاسخ
برچسب ها : 
طراحی وب سایت : پورتال ساز
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Handbag Hooks - Tiny, Yet Functional Gift Item Nobody would deny which usually handbag is essential for personal especially for the woman, considering that it may make her look elegant, charming and fashionable. However, nowadays fashion trend has get to be the only foundation of buying a handbag for many of us. Most of us have forgotten the practical utilization of handbags. Therefore, I desires to give you some assistance with how to pick from an ideal bag. The next thing that it is advisable to determine is what you always be carrying with your handbag. If you are going to make use of the handbag everyday, then most definitely you could have your wallet, your keys, cell phone, makeup plus some misc items. The amount of space these items take can really add up not to call how heavy these items can be once concepts packed into your handbag. First, knowing your figure is necessary so that you can decide the kind of handbag you wish most. This is the most important element choose a bags. Try to select a bag that suits your figure and do not copy other's styles an individual may donrrrt you have the same figure these people. Some styles suit others may not suit you well. Carrying a large handbag won't suit you if responses tall a good deal of. Whatever happened to the view of women dancing around their handbag s?! Maybe someone noticed how easy it ended up being to steal the handbag in question, or even someone else noticed how stupid it looked. Either way, in the safety thoughts and opinions it's probably for exciting workout. There are even websites that offer design and preview feature for to be able to really personalize your laptop bag. With this feature, you can play with account when selecting by altering the background color, the positioning of the picture and then the way the photo which you decide is put on the bags. Thirdly, choose a handbag to suit your closets. The color of the handbag matters alot in matching with an individual. If most of your clothing is in white, avoid choosing those grey handbags whenever they might not match great. If you are going to correspond the handbag with gorgeous clothing, it'll be better come to a decision those bright ones. Remember to choose the color that matches you. A red handbag could be a great accessory for occasion it can be will especially look beneficial for a night out when are usually dressed up for a special event. A handbag should reflect person that a person and picking a red one shows which are proud to be who are generally. You will attract many eyeballs on you with red, so in order to don't feel confident enough to do that, then just avoid it! classic leather handbag, wedding handbag, handbag hanger
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet